En trumvirvel för Anna Hansson!

Anna Hansson, tjejen som tar ett rum, som sprider härlig glädje och energi samtidigt som att hon lyser av erfarenhet och pondus! Hon är kundens bästa vän och levererar alltid på topp med det där “lilla extra”. Att förutse utmaningar och arbeta proaktivt sitter i ryggmärgen och att hugga i där det behövs har aldrig varit mer självklart. Välkommen till Koncept & Event vår adrenalinsökande Project Manager Anna Hansson!


Anna Hansson

“Jag mår som bäst under ett event när jag ser att klockan tickar ner för att snart slå live. Då står jag där med en känsla av att allt faktiskt skulle kunna skita sig, för att enbart några sekunder senare känna att allt rullar på helt enligt plan, för att tillslut inse att det till och med blir bättre än vad jag tänkt mig.”

Kan du berätta lite mer om din bakgrund? Hur hamnade du i den här branschen och varför tror du att du är där du är idag?
Om jag tänker tillbaka har jag nog alltid varit lite av en “fixare”. Det började tidigt med roliga hemmafester med tema och sen har det bara fortsatt på den vägen. Ett av mina första jobb var som reseledare där uppgifterna gick ut på att göra människor glada, nöjda och ge dem möjlighet att skapa fina minnen. Och det där med att skapa upplevelser för andra är verkligen något jag går i gång på och något jag tagit fasta på framåt! Efter mina år som reseledare studerade jag Medieproduktion och Journalistik på Högskolan i Kalmar och hamnade sen, av en slump, i TV- branschen där jag blev kvar i åtta år. Tv-branschen var otroligt utvecklande och omväxlande att befinna sig i. Det händer så mycket hela tiden och live-känslan är påtaglig konstant! Ena dagen kunde jag hjälpa till med casting av nya deltagare, för att nästa dag befinna mig på en savann långt ute i vildmarken tillsammans med vilda djur.

Av en händelse fick jag sen möjlighet att arbeta i eventbranschen och upptäckte då att det var exakt samma adrenalinkänsla när man arbetar med event som det är när man arbetar live! Men med fördelen att man kommer närmre kunden och målgruppen. Och det tilltalar mig, och därför blev det eventbranschen!

Vad på din arbetsplats gör dig glad? När trivs du som bäst?
För mig är det absolut viktigast att ha kul på jobbet! Då gör jag också ett bra jobb. Jag vill gärna vara omgiven av bra energi, duktiga och roliga kollegor, spännande projekt och härliga kunder. Den dagen jag känner att det inte känns kul att gå till jobbet längre, då är jag på fel plats.

Jag mår som bäst under ett event när jag ser att klockan tickar ner för att snart slå live. Då står jag där med en känsla av att allt faktiskt skulle kunna skita sig, för att enbart några sekunder senare känna att allt rullar på helt enligt plan, för att tillslut inse att det till och med blir bättre än vad jag tänkt mig. Gåshuden sprider sig! Alla bitarna faller på plats och jag kikar på min kollega och ser att han/hon också känner samma rus! Finns det någon bättre känsla?

Jag tycker att det är lite skrämmande, men också rätt härligt att jag fortsatt letar efter de här adrenalinkickarna på jobbet. Det är just den där kicken som väger upp allt slit innan!

Hur tycker du att en bra projektledare ska agera?
För mig är en bra projektledare lyhörd för vad kunden har för önskemål, men samtidigt vågar utmana kunden och göra det lilla extra för att överträffa förväntningarna. Mina förväntningar på K&E som bolag är att vi tillsammans ska kunna göra helt nya saker, ta eventen till next level. Såklart förädla det som redan finns men också göra eventen ännu vassare och roligare!

Vad har du för förväntningar på rollen och bolaget?
Det som lockade mig till bolaget är att det finns en tydlig plan, men också en öppenhet att våga satsa framåt. Man sitter inte still i båten. Branschen, och därmed bolaget, är föränderligt. Jag upplever att mina nya kollegor är lyhörda och modiga, att de vågar följa med i alla svängarna och vågar kasta sig ut i det okända. Det kan absolut vara lite otäckt ibland men utvecklingskurvan blir desto brantare!

Styrkan ligger också i att byrån följer marknaden och att vi, i god tid, utmanar kunderna och får dem att förstå att de kanske har ett behov som de inte visste att de hade. 

Nämn tre saker du är riktigt vass på!

  • Jag är bra på att vara omgiven av bra människor – kunder, leverantörer, kollegor och vänner. 
  • Bra på att ge det lilla extra, det sitter i detaljerna!
  • Jag är också bra på att vara kreativ inom rätt ramar. Jag svävar inte ut totalt, men det blir aldrig tråkigt. 
  • (Jag borde kanske även nämna att jag är ordningsam också…?)


Vilket bolag är din drömkund och varför?
Jag har alltid beundrat Superbowl half-time show för den har allt!
Men ska jag vara lite mer realistisk så drömmer jag om att plocka russinen ur kakan och jobba med kunder som vågar satsa på sin personal och göra events som är något utöver det vanliga! Bransch spelar ingen roll, så länge de är modiga och att vi skapar kul grejer tillsammans! Sen älskar jag att resa och att få dela den upplevelsen tillsammans med kunden är ju verkligen strösslet på glassen! Utlandsevent har alltid gett mig ett extra pirr i magen!

Ett minne som jag nog aldrig kommer glömma var efter ett event i Kuala Lumpur i Malaysia. Vi hade haft jättefina dagar tillsammans med ett superhärligt team och av en slump hamnade vi sista kvällen högst upp på en helikopterplatta med utsikt över hela staden. Där knöt vi ihop säcken tillsammans med kunden över en öl. Det var fint.

 

Senaste artiklarna

Nominerade i Gyllene Hjulet

25 mars, 2024 / Nominerade till Gyllene Hjulet! Koncept & Event har blivit nominerade som ett av fem bidrag till Årets Interna Event i Gyllene Hjulet. Vi tävlar tillsammans med Netlight med projektet ”For World S...

En trumvirvel för Anna Hansson!

13 februari, 2024 / “Jag mår som bäst under ett event när jag ser att klockan tickar ner för att snart slå live. Då står jag där med en känsla av att allt faktiskt skulle kunna skita sig, för att enbart några sekunder se...

Välkommen Calle Zai!

29 januari, 2024 / “Ett uppdrag jag minns extra väl är Winter Jam på Stadion i Stockholm. Det var 25000 personer i publiken, en massiv budget, livesänt på SVT, hundratals involverade medarbetare och hårt slit. Här någon...

Vårt content team, trender och 2024!

18 januari, 2024 / Innan året drar igång året på riktigt så vill vi veta lite kring trender och vad som bankar på dörren 2024. Hur väljer egentligen bolag att kommunicera idag? Vad önskar våra kunder ha hjälp med? Och v...

Vill du veta mer?

Kontakta oss så berättar vi mer.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Feeling idag

Standard
Summer mode
Feeling green