En av de bästa sakerna vi vet, det är när våra kunder är riktigt nöjda. Därför blir vi oerhört glada när det kommer in nya förfrågningar på rekommendation av våra befintliga kunder.
Så var det när samtalet från ARK Capital kom. Briefen löd: ”vi vill ha en annorlunda, minnesvärd, episk fest som lämnar ett riktigt stort avtryck!”. Det var Netlight som rekommenderat oss och vi tog oss glatt an uppdraget.
ARK Capital var ett nystartat bolag som tröttnat på vanliga rekryteringsevent och i stället ville bjuda in till fest för att lansera sig själva, träffa möjliga rekryter, göra avstamp på marknaden och bjuda på en riktigt häftig kväll som det skulle pratas om länge.
Vi tog fram konceptet Arkarneval, en kontrastrik och fartfylld kväll med eld, flärd, livemusik, grafisk konst och riktigt bra mat.
Vilken plats kunde vara bättre för detta än Wattz Studio i Frihamnen? Den råa industrilokalen med betongväggar mötte levande ljus, projicerad grafik och sammetslen pianomusik och blev en perfekt spelplan för vad som skulle komma att bli en riktigt häftig fest.
17.30 öppnade vi upp grinden till gården och där möttes gästerna av en dynamisk eldshow
Därefter visades gästerna in lokalen där vi placerat en stor flygel – en ensam pianist spelade mingelmusik som gradvis blev mer tempofylld.
Vi anlitade Liquid Management för ett extravagant barkoncept med speciellt framtagna drinkar för eventet. När gästerna kom bjöds de på Ghost Margarita – en helt klarifierad drink med stora isbitar med ARK’s logotyp inpräntad.
I köket huserade Jureskogs och på löpande band bar serveringspersonal ut brickor med vegetariska burgare, i baren serverades ytterligare cocktails och för den sötsugne fanns en Ark-designad donut-wall. Lokalen lystes upp av levande ljus, fram emot kvällen tog en DJ över från den pianots loungemusik och på väggarna VJ:ade konstnären Moa hela kvällen. Ett helt eget grafiskt manér togs fram kvällen till ära och ARK-logotypen dansade över väggarna i olika skepnader.
För lanseringen tog vi även fram ett skräddarsytt underhållningskoncept som vi kallade Happy Lounge där David Eldh och Le Hype bjöd på livemusik, dans och bravader.
Under kvällen besökte 200 gäster lanseringen och kunden var väldigt nöjd.
Hur gick det då, Nathalie, ansvarig projektledare?
”Succé!”, skrattar Nathalie, ”folk stannade hela natten och dansade, alla var glada och kunden var jättenöjd!”
Såg du några utmaningar i det här projektet?
”Utmaningen med den här typen av event är att kunden kommer med väldigt höga förväntningar. De vet vad vi gjort innan och det är väldigt viktigt att det blir väldigt bra.”
Hur lyckas man när allt måste vara på topp, sticka ut och inget ska kännas gjort?
Vi jobbade mycket med temat och lät dekoren förstärka känslan och själva lokalen. Vi jobbade med nyckelord som ’Burning Man’, familjär, knäpp, rolig, eld, industri och karneval.” berättar Nathalie. ”Det var viktigt att alla gäster skulle känna att de var speciella på en fest som verkligen levererade det lilla extra”, avslutar hon och ler.