Vi fick i vintras äran att hjälpa Bentley med lansering av nya bilar samt invigning av deras nya showroom på Sveavägen i Stockholm. Målet var att skapa ett uppmärksammat event som ger starka ringar på vattnet för Bentley både i Stockholm, Sverige och internationellt. Att bygga en miljö och ett koncept där både rummet och bilarna kunde presenteras på högsta nivå, på ett stilrent men samtidigt nytänkande sätt.
”Uppdraget var att skapa en upplevelse för alla sinnen som håller internationell nivå, för ett exklusivt varumärke med höga ambitioner samt tydliga ramar och riktlinjer” berättar Marcus Persson som var projektledare för arrangemanget.
Det blev en heldag med lansering och pressmöte följt av en kväll med livemusik, avtäckning, möjlighet att uppleva bilarna samt mat och dryck av högsta kvalitet.
”Det blev väldigt lyckat” berättar Marcus och fortsätter ”kunden var extremt nöjd och dess besökare fick en fantastisk upplevelse! Utmaningen för oss var att skapa en exceptionell invigning samtidigt som vi hade många krav och riktlinjer att följa när det kommer till varumärkets internationella standard och status.”
”Vår invigning blev över förväntan. Alla levererade en väldigt hög service. Maten, drycken, personalen, tekniken – alla levererade verkligen, vilket gjorde att vi fick valuta för det vi investerat samt att våra gäster fick en fantastisk upplevelse.” – Petter Eneman, Marketing Manager Bentley Stockholm