146 599

  • Serverade gäster

Fika?

Hur kan vi hjälpa dig?

+468 – 410 367 90 hej@konceptochevent.se
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Eventfabriken är tillbaka – högt tempo från första dagen

Eventfabriken är tillbaka

Vårt kontor svämmar just nu över av kakpaket, finsk lakrits, norsk choklad, prosecco, chips, adressetiketter och silkespapper. Alltihop ska packas i lådor ihop med ballonger, quiz och andra partydetaljer för att skickas ut till samtliga deltagare på årets Meetup, som sträcker sig över fyra nationer,

En evenemangsfamilj

Projektledare för evenemanget är Sara Shalabi och med järnkoll ser hon till att allt successivt blir färdigt. Hon är ansvarig men alla hjälper till, så snart någon av oss andra; grafiker, säljare, videoproducenter etc. har en stund över hjälps vi åt att packa lådor, vika silkespapper och klistra adressetiketter. Det är så vi jobbar, en evenemangsfamilj som tillsammans ser till att allt blir klart, att allt blir bra och att våra kunder blir nöjda. Oavsett om det gäller digitala eller fysiska möten är en leverans av högsta klass det enda vi accepterar.

Högt tempo från första dagen

Knappt tillbaka från sommarens ledigheter är det alltså fullt ställ på kontoret och i alla rum bubblar det av nya projekt, nya rekryteringar, contentproduktion, digitala och fysiska möten samt en studio som är närmare fullbelagd fram till mitten av december. Två av våra projektledare är redan ute hos kund på ett tio (!) dagar långt eventuppdrag och de kommande två veckorna har vi minst ett event varje dag. Att vi har en spännande höst framför oss är ingen överdrift. Nedan snackar vi med tre av våra nyckelpersoner och hör oss för om deras spaningar inför framtiden.

Niklas Åström, CEO & Creative Director, har verkligen fått planera om, styra upp och både permittera och rekrytera det senaste året ser ljust på framtiden. “Äntligen bokar vi in mässor igen. Och resor!” Han berättar att vår kontakt med kunderna blir hetare och att det känns som att vi lyckats rida ut den här stormen. Och att vi som byrå dessutom lärt oss oerhört mycket på vägen. Så mycket att vi utökat antalet avdelningar och därmed kunderbjudandet. “Vi har gjort tre rekryteringar nu under sommaren och en fjärde är på gång. Vi är full styrka igen. Vi växer, vi gasar och vi ska växa ytterligare!”

Alex Rosta, Head of Content Production, som i våras bland annat jagade Guinness World Records för en kundaktivitet, blev pappa och som plockat fram konceptet för en stor middagsshow till hösten är väldigt exalterad inför kommande säsong. Med iver berättar han om framtidens planer; “att pandemin börjar släppa och att vi under tiden blivit oerhört vassa på digitala möten gör att vi nu kan köra både digitalt och live under samma event!” säger han glatt.

“Ett hybridmöte menar du?”

“Nej nej, alltså inte hybrid på så sätt att hälften av deltagarna är med live och den andra hälften på länk, det tror jag inte riktigt på” säger Alex. Han fortsätter “utan snarare att vi kör en föreläsning, ett konferensblock eller kanske hela första dagen på länk, där alla sitter på sin kontorsplats alternativt hemifrån och deltar. För att sedan åka någonstans tillsammans för middag, aktiviteter och annat som som gör sig bäst fysiskt.” Att kunna bolla fram och tillbaka mellan fysiskt och digitalt för hela gruppen är helt klart en stor fördel, menar han.”Tänk bara hur mycket möjligheter det skapar!” Idéerna tar aldrig slut hos Alex, han berättar vidare om digitala – och fysiska – flashmobs, äventyrsaktiviteter, brandade tåg och om konferensresor till hemliga destinationer.

“Konferenser av det slaget skulle kunna spara in både miljö och ekonomiska medel men vara minst lika bra som en tvådagars-kickoff för hela bolaget.” – Alex Rosta om framtidens event av både digital och fysisk karaktär.

Sara Shalabi, Head of Project Management springer förbi med händerna fulla. “Om du vill prata får du följa med!” säger hon medan hon parerar mellan chokladkartonger och bubbelplast.

Hur känns allt inför The Meetup?

“Jättebra!” ler Sara och blickar ut över vad som snarast kan liknas vid en tomteverkstad. The Meetup är ett årligen återkommande event som Koncept & Event varit med och byggt upp från starten. Eventet innefattar många deltagare, i fyra olika länder med olika språk och det blir därmed en hel del logistik och planering. Det första genomfördes 2019 på Steam Hotel och fjolårets, som skulle gå av stapeln i mars, blev hastigt inställt på grund av pandemin. ”Det känns bra att vi äntligen genomför Meetup och det kommer bli riktigt bra även digitalt” berättar Sara. Dock hoppas både hon och kunden på ett fysiskt evenemang igen nästa år. “Det låter ju väldigt klyschigt men vi har verkligen fått lära oss hur man jobbar runt problemen” säger Sara och sträcker fram en bunt adressetiketter och pekar på de tvåhundra lådor som redan står färdigpackade ute i lobbyn medan hon fortsätter. “För två år sedan hade vi ingen aning om att man kunde göra digitala event så här omfattande och bra och vi ser helt klart många digitala event framöver. Men vi får också dagligen förfrågningar om fysiska möten vilket vi såklart ser oerhört mycket fram emot!” Direkt efter Meetup börjar Sara planera inför ett annat stort event; Bonnier News Sales Awards.

Vill du veta mer?

+4670 – 818 27 88
niklas@konceptochevent.se

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Senaste artiklarna

Platsannons: Project Coordinator

2 juli, 2021 / En Project Coordinator utgör en viktig del i teamet och stöttar Project Managers med varierande uppgifter för att se till att planering och genomförande flyter smidigt....

Platsannons: Campaign & Content Manager

8 juni, 2021 / Som Campaign & Content Manager hos oss jobbar du med planering, skapande och praktisk publicering av content för våra löpande och enskilda kommunikations- och marknadsföringsuppdrag....

Platsannons: Back Office Manager

13 maj, 2021 / Som ansvarig för vår Back Office-avdelning har du en mångfacetterad roll, på vår byrå är arbetsuppgifterna väldigt varierade och alla projekt ser olika ut....

Vill du veta mer?

Kontakta oss så berättar vi mer.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Feeling idag

Standard
Summer mode
Feeling green
×

Vi bjuder på fika!

Vill du veta mer om Koncept & Event, söka jobb hos oss eller bara träffa vår vakthund Coco? Hör av dig så ses vi på en fika på vårt kontor!


  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
×
+468 – 410 367 90
hej@konceptochevent.se
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.