Guldhemmet – Mer än bara en Gala

Guldhemmet är en gala som belyser de bästa prestationerna inom bostadsbranschen. Vårt mål var att bredda varumärket till att bli mer än ”bara en galakväll”. Tillsammans med Hemnet ville vi skapa ett sammanhang där vi samlade hela bostadsbranschen under ett och samma tak. Tack vare ett omfattande förarbete och ett nära samarbete med Hemnet, Måns Zelmerlöw och hans band ”The Argreements”, kunde vi göra årets gala på vackra Vinterträdgården, Grand Hotel till den mest eftertraktade och slå alla deltagarrekord sedan dess start för fem år sedan.”

Tillsammans med Hemnet satte vi upp en ny strategi för kommunikationen kring Guldhemmet. Vi utvecklade innehåll som breddade varumärket. Ett viktigt inslag var att belysa juryn för att stärka legitimiteten kring priset. Juryn bestod av företagsledare och experter inom branschen. Vi presenterade juryn och genomförde intervjuer med dem för att förklara vad priserna innebär, vilka som står bakom bedömningarna och vad som krävs för att lyckas vinna ett av de priser där juryn korar vinnarna.

Juryn fick i år äran att presentera finalisterna och dela ut priserna i de sju jurybaserade kategorierna. De resterande tre priserna baserades på ren och skär data från Hemnet. Det vill säga, den som har sålt flest hus enligt Hemnets statistik vinner ”Årets Husmäklare”. Dessa priser delades ut av tidigare vinnare och av Hemnets ledning.

Under kvällen delades det ut totalt 10 priser varav de tre första var baserade på statistik från Hemnet och de resterande sju var juryns val!

Utvecklingen av contentarbetet
Förutom den faktiska scenproduktionen med manusarbete, teknik och skärmgrafik fick även den grafiska profilen för hela galan ett lyft genom att plocka in den gröna färgen som en detalj i allt vilket i sin tur arbetade för att förstärka kopplingen mellan Hemnet och Guldhemmet. En annan ändring vi valde att göra i år var ett nytt sätt att skicka ut inbjudningar på och genom våra duktiga grafiker lyckades vi producera och skicka ut personliga videos med Måns Zelmerlöw till samtliga potentiella gäster vilket gjorde att varje deltagare kände sig speciellt utvald!

Ihop med vårt interna filmteam genomförde vi dessutom intervjuer med tidigare vinnare för att belysa hur uppmärksamheten i samband med Guldhemmet verkligen påverkat deras karriärer. Utöver det skapade vi även förinspelade och igenkännande humorsketcher tillsammans med Peter Magnusson för att ge galan ett personligt humoristiskt inslag.

Utfall:
Denna strategi resulterade i, enligt kunden, ”Den bästa galan sedan start”.

Den bästa galan sedan start

550

Antal gäster

7/3 2024

Datum

Vinterträdgården, Grand Hotel

Plats

Nyfiken?

Kontakta oss så berättar vi mer.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Feeling idag

Standard
Summer mode
Feeling green