146 599

  • Serverade gäster

Fika?

Hur kan vi hjälpa dig?

+468 – 410 367 90 hej@konceptochevent.se
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Studio

Vi är experter på digitala event

FAKTA
Läge: Dalagatan 100,
Hagastaden, Stockholm

Antal miljöer: 2 st
Storlek: 40 kvm studio
I lokalen: Lounge, loge, backoffice

Kameror: 1-6 st, fasta och rörliga
Belysning: Scen-, miljö- och LED-ljus

INFO
Miljö 1: 75 tums bildstöd, stående eller sittande miljö, scen- och miljöbelysning m.m
Miljö 2: 50 tums bildstöd, sittande miljö, scen- och miljöbelysning m.m.

Övrigt: Till miljö 1 finns det ett mobilt kök som vi bland annat använder till vårt egna koncept för digital matlagning och det finns även möjlighet till en tredje miljö för t.ex. green screen, support, tolk, liveband, publik.

Studiomiljö

Vår första miljö erbjuder bland annat en stor skärm och ett finsnickrat högt studiobord tillsammans med ett högblankt golv och en adaptiv miljöbelysning från golv och tak samt på väggen. Miljön är framtagen för presentationer och föreläsningar men också för direkta samtal mellan två eller flera personer. Här passar det också bra att producera andra typer av innehåll såsom exempelvis en tränings-workshop eller att spela in en podcast.

Vår andra miljö är en lounge som anpassats för samtal i panelformat genom diskussioner och intervjuer. Vi både rekommenderar och gillar när det sitter en programledare eller moderator tillsammans med en eller två gäster i taget, men det går även att sitta tre gäster samtidigt. Här finns det en skärm och miljöbelysning tillsammans med designfåtöljer och ett lågt bord. Allt står på ett blankt studiogolv framför belysta glaspartier.

Kolla gärna in det här filmklippet från digitala event där vi klippt ihop material från flera olika typer av livesändningar vi producerat på senaste. I videon finns inslag av digital konferens, digital kickoff, digitala möten och många andra möjligheter kring digital kommunikation.

Vill du läsa och se mer om specifika live-event vi genomfört hittills surfar du in bland våra kundcase, här blir det också tydligt vad vi står för, vart vi kommer ifrån och vad vi kan. Idag är vi fortsatt lika effektiva och moderna, vi är orädda för förändring och vi tar alltid ansvar för vad våra kunder vill uppnå. Idag är vi experter på digitala event.

Oavsett vad eller hur är den här nu och den kom snabbare än vi tänkt oss, framtiden. Framtiden är här nu, ska du med?

På våra sociala medier finns än mer att scrolla igenom och genom vår moodboard hoppas vi kunna inspirera dig lite extra genom bild och film, behind the scenes helt enkelt, från de uppdrag vi dagligen genomför nu.

Vill du veta mer?

Event

Bildstöd, grafik och deltagande via länk

Genom skärmarna och medhörningen i studion är det smidigt att samtala med deltagare via länk och likaså kan man även genomföra sin presentation från annan plats. På skärmarna kan vi visa presentationsmaterial, filmklipp, frågor, omröstningar eller logotyper och annan grafisk design. Allt innehåll kan givetvis sändas ut i fullskärm hos deltagaren. Vi filmar med 2-3 fasta kameror och 1-2 bemannade kameror och vi skickar ut statisk och rörlig grafik för digitalt stöd såsom logos, namnskyltar och mockups under livesändningen.

Plattformar och verktyg till livestreaming

Vi är helt oberoende av plattform och kan välja tillsammans med varje kund men vi rekommenderar att vi sänder genom en streamingtjänst som exempelvis Vimeo. Integrationsinslag görs bäst via en mötesplattform som exempelvis Zoom.

Vill du veta mer?

Event

Team vid digitalt event

PROJEKTLEDARE

Projektledaren är er ”one point of contact” genom hela projektet. Projektledaren håller kontakten och dialogen med teknikleverantören, vår Art Director som sköter det grafiska materialet och med vår Creative Director som producerar sändningens innehåll tillsammans med er. Projektledarens största ansvar är att se till att ni som kund känner er trygga genom hela processen och kan fokusera på eventets innehåll och output.

CREATIVE DIRECTOR

Vår Creative Director ansvarar för att stötta och producera innehåll och format inför eventet. Genom vår innehållsproducenten hjälper er att anpassa innehållet för bästa resultat genom kommunikation, händelser, aktivitet och interaktion med rätt dispositioner. Vi skriver manus till programledare och moderatorer och vi anpassar informationen till studioteknikerna genom ett tekniskt körschema.

ART DIRECTOR

Vår AD sköter allt grafiskt inför evenemanget, mycket av arbetet kommer att läggas på att formgiva eventplattformen efter önskad profil men också ansvara för t.ex, mockups, designa och printa talarkort så allt följer en rödtråd under evenemanget.

STUDIOPRODUCENT

Vår studioproducent agerar länk mellan teknikleverantören, vår projektledare och alla som ska deltaga framför kameran eller via länk med det främsta uppdraget i att leveranssäkra sändningen.

STUDIOTEKNIKER

Konferensteknik är vår utvalda teknikleverantör och med deras studiotekniker blir produktionsteamet komplett. Härifrån kompletteras vi med erfarna ljustekniker, ljudtekniker, kameratekniker, streamingtekniker och bildproducenter.

Vill du veta mer?

Event

Extern studio

Magasin 9, Frihamnen

På samma sätt och med samma inställning skapar vi och förpackar innehåll för digitala event i andra studios än vår egen. Vi erbjuder alltid en plats för hög interaktion genom våra eventplattformar, vi sköter design och produktion av grafiska eventprofiler och vi producerar och hanterar video för användning innan, under och efter eventet. Vi jobbar alltid med manusstöd till både interna och externa talare, vilket är en självklarhet för oss, precis som att vi alltid optimerar allt digitalt stöd till sändningen. Det är det här vi gör, och mer därtill, när vi skapar och genomför digitala event.

Studio Magasin 9 är en eventlokal om 2 400 kvm bestående av en stor hall som enkelt kan avskärmas i mindre delar. Här finns det självklart även bakutrymmen med loger, förvaring och kontor. Den stora huvudscenen är stjärnan i lokalen men här finns flera andra ytor som är mycket anpassningsbara för digitala event såsom konferenser, talkshows, mässor, presskonferenser och (såklart) mycket mer.

Vill du veta mer?

Event

Externa studios

Scandinavian XPO, Arlandastad

Precis som när vi skapar värde och nytta genom liveevent i vår egen studio är det samma team av resurser vi arbetar med när vi sänder ett digitalt event från en extern studio.

Mötesarenan SXPO är en mötesdestination på över 40 000 kvm som bland annat innehåller tre mässhallar, hotell, eventytor och träningscenter. Här finns framförallt också en av Storstockholms största studios med flera olika scener för diskussion, presentation, awards, produktrelease och sändning i ett äkta newsdesk-format. Eller precis vad man vill, faktiskt. Lokalen är stor och rymlig och såklart även förberedd för hybridmöten. Studion har en lounge att vila eller sitta och jobba i under sändningsdagen, ombytes- och sminkrum samt tillgång till Scandinavia XPOs övriga konferenslokaler.

Det här kommer vi med: 
• Konceptutvecklare
• Innehållsproducent
• Design och produktionsledare
• Projektledare
• Moderator
• Körproducent
• Streaminglösning
• Keynote Speakers
• Underhållning

Det här gör vi:
• Skapar, förpackar och optimerar innehåll för eventet
• Erbjuder en plats för hög interaktion genom våra eventsajter
• Design och produktion av eventprofiler och digitalt stöd
• Manusstöd till alla deltagare framför kameran
• Video och bild i alla format anpassat för syfte och effekt
• Virtuella platser för mässa, konferens, utbildning med mera
• Hybridlösningar för event på plats och via länk simultant

Vill du veta mer?

Event

Vill du veta mer?

Kontakta oss så berättar vi mer.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Feeling idag

Standard
Summer mode
Feeling green
×

Vi bjuder på fika!

Vill du veta mer om Koncept & Event, söka jobb hos oss eller bara träffa vår vakthund Coco? Hör av dig så ses vi på en fika på vårt kontor!


  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.