JVAB utför entreprenadprojekt inom områdena mark och väg, vatten och avlopp- samt anläggningsarbeten som är nödvändiga för att vårt samhälle skall fungera. Sedan tre år tillbaka har vi stöttat upp JVAB med olika marknadsinsatser och sedan januari har vi hjälpt dem att, genom film, dokumentera specifika nedslag i ett större projekt som pågår i Hagastaden. Projektet i stort handlar om att förnya dag- och spillvatten med unik, avancerad teknologi som JVAB utför själva – utan underentreprenad.
JVAB ska med denna film visa potentiella kunder sin unika kompetens inom förnybart spillvatten. Ett relativt okänt område i dagsläget. Samtidigt vill man fånga nya talangers intresse till bolaget. JVAB är ett av få bolag i anläggningsbranschen som har förstått vikten av att satsa och utveckla sin employer branding på ett mer framåtlutat sätt. De har förstått att man kan attrahera rätt talanger genom träffsäker kommunikation i rätt kanaler och inte bara genom kontakter. Självklart kommer filmen även delas till befintliga kunder och medarbetare för att visa att man är ett bolag i framkant som arbetar med nya, effektiva tekniker.
Intervju med Viktor Ekström, Kundansvarig för JVAB:
Har det funnits några utmaningar i dokumentationen av projektet?
– Vi har behövt ha ett nära samarbete med projektledaren under hela perioden eftersom att projektet pågått under 10 månaders tid. Det har varit en viss utmaning i att projektet utförs under marknivå, så vi har behövt filma med lite olika tekniker i olika väderförhållanden. En annan utmaning har varit att man enbart utför arbetet och de tekniskt tunga momenten när det är bra väderförhållanden och därför har vi behövt vara flexibla och ibland bokat in en produktion bara några timmar innan den skett. De här sammanslaget har ställt en del krav på vår kameraman, men vi är lösningsorienterade så det har aldrig varit ett direkt problem!, säger Viktor Ekström, Client Manager
Finns det något mer du vill nämna utöver leveransen av filmen och målen?
– JVAB kommer inom kort lansera en kunskapsbank på deras hemsida där filmer likt denna och filmer med andra fokusområden kommer att ligga tillgängliga. När JVAB vill påvisa sina unika kompetenser för potentiella kunder blir detta ett enkelt och snabbt sätt att kunna dela information och på sikt vinna fler affärer, fortsätter Viktor Ekström
Vad blev resultatet?
– Vi har hjälpt kunden att förnya sin employer branding och tagit den till nästa nivå eftersom vi stärkt kundens budskap och hjälpt dem synas på ett nytt sätt, i kanaler de inte använt tidigare, avslutar Viktor Ekström