Digital AIM

NREP Digital Annual Investor Meeting

NREP är ett nordiskt bolag som bygger, förvaltar och äger fastigheter runtom i Norden och årligen genomför de ett omfattande event för sina investerare.

Förra årets möte skulle vi från början genomföra tillsammans i form av ett fysiskt event i Stockholm under hösten. Till följd av nya förutsättningar började vi istället skissa på hur vi skulle kunna genomföra evenemanget på ett kvalitativt sätt med hög premiumkänsla som alltid genomsyrar deras fysisk event.

Fokus på grafik, digitalt stöd och sömlöst flöde

De reserestriktioner mellan de nordiska länderna som uppstod ställde ytterligare krav på de tekniska lösningarna och innehållsproduktionen. Vi gick ifrån en planerad studioproduktion till att helt och hållet producera från ett kontrollrum där alla talare och moderatorer fanns med på länk. För att uppnå en kvalitativ känsla jobbade vi med mycket grafik och digitalt stöd samt snygga stadsklipp från staden där varje talare befann sig, vilket var i Stockholm, Oslo, Köpenhamn, Helsingfors och hela vägen från Kanada.

Picture-In-Picture och multi-display

Till detta adderades en flexibel Picture-In-Picture-produktion som vi hanterade genom Watchout – en mjukvara som möjliggör hantering av multi-display och playback. På så sätt kunde vi mixa olika talare, filmer och presentationer i bild samtidigt. Vi kunde dessutom ha olika diskussioner talarna emellan och från kontrollrummet styra fokus till dem som primärt diskuterade i en panel. Utöver den digitala produktionen ville vi fördjupa den exklusiva känslan hela vägen hem till deltagarna som fanns representerade i alla världsdelar. Detta gjorde vi genom att skicka ett kit med en flaska bubbel och kakor från Daniel Roos, mannen bakom Nobeldesserten.

Ekonomiska och hållbarhetsmässiga uppsidor

NREP Digital AIM är ett bra exempel på ett event som, trots utmaningarna kring de aktuella förutsättningarna, kunde genomföras med hög kvalitetskänsla och dessutom med uppsidor både ekonomiskt och hållbarhetsmässigt. Det var ett spännande och utvecklande uppdrag för oss att, inte bara producera ett driftsäkert digitalt event, utan samtidigt också en produktion med högsta möjliga finish. Spana in ett sammandrag från produktionen här nedan.

”Komplimangerna flödar in för ett toppenevent. Best ever, helt enkelt 😊 Så kul att slutresultatet blev så bra!”

Vill du veta mer?

+4670 – 818 27 88
niklas@konceptochevent.se

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Investor Meeting

Digitalt event

22/10 2020

Datum

Kontrollrummet

Plats

Nyfiken?

Kontakta oss så berättar vi mer.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Feeling idag

Standard
Summer mode
Feeling green