Skills

Våra skills

DIGITALT
Livesändning • Inspelning • Innehållsproduktion • Manusstöd
Digital aktivitet • Studiografik • Vinjett • Voiceover

WEBB
Eventsajt • Eventinbjudan
Deltagaradministration • Video

DESIGN
Digitalt • Print
Grafisk profil • Varumärke

B2B
Employer Branding • Kickoff • Konferens • Kundevenemang
Golftävling • Mässa • Almedalen • Produktion & dekor

MARKNADSKOMMUNIKATION
Strategi • Kommunikation • Content
Kampanj • Medieköp • Podcast • Copy

B2C
Action Marketing • Produktlansering
Mässa • Utställning

TRAVEL
Konferens • Kickoff • Upplevelse

Digitalt

Vi jobbar alltid med att utveckla och anpassa vårt erbjudande efter kundernas behov och önskemål, det är förstås högst nödvändigt och ingenting nytt, men som bekant för många har efterfrågan på det digitala ökat markant på kort tid. Vi har därför gjort en rad omställningar för att snabbt kunna tillgodose våra kunder med smarta och adaptiva lösningar. Att bibehålla den aktivitet, gemenskap och det engagemang som annars är centralt för fysiska tillställningar är för oss oerhört viktigt. Oavsett vilken typ av digitalt event det gäller ser vi till att hålla en hög nivå och komma med innovativa lösningar för att nå önskad effekt.

Vi har bland annat byggt och lanserat vår egen studio, Stream & Studio, en digital lösning som ger våra kunder stor frihet och möjlighet att anordna ambitiösa event, även med korta ledtider. Vi sänder live, förinspelar material och producerar innehåll från en egen studio i Norrtull.

Något som också blivit populärt är vårt digitala koncept Live & Dine, där deltagarna får laga mat tillsammans live via länk. Aktiviteten sänds direkt från vår studio och leds av välrenommerade kockar från K-Märkt.

Det som är kännetecknande för vårt digitala erbjudande är bredden – vi tillhandahåller våra kunder med allt från innehåll och genomförande, till grafisk design och fysisk produktion samt mycket, mycket mer!

Vill du veta mer?

Event

B2B

Den absolut störta delen av våra uppdrag är såklart B2B och här är vårt erbjudande väldigt brett. Vi vill vara en fullservicebyrå när det kommer event och kommunikation och vi har byggt ett team med stor bredd för att klara av det. Effektivare erbjudanden och modernare koncept är anledningen till att vi årligen genomför uppdrag med över 150 olika kunder.

Under 2019 genomförde vi bland annat UCs och Asiakastietos första gemensamma kickoff, arrangerat Kindreds invigningsevent i Stockholm, byggt ett mässkoncept för Klarsynt och Synologen och en kombinerad konferens och säljgala för Bonnier News Sales. Vi jobbar löpande med bolag som H&M, Google, Spotify, Netlight, Daniel Wellington, Tieto, Raysearch Laboratories, Svea Bank och Expressen.

Vi genomför årligen fler än 300 B2B-uppdrag i varierande storlek och det maximerar värdet i hela vårt erbjudande genom att;

• Vi, såklart, är väldigt erfarna.

• Det ger oss möjlighet att bygga ett stort team med olika egenskaper och en bred kompetens.

• Höga volymer för oss genererar lägre priser för våra kunder.

• Vår bredd gör att vi kan bli våra kunders fullservicebyrå när det kommer till eventlösningar, koncept och kampanjer samt kommunikation och marknadsföring.

Vill du veta mer?

Event

B2C

Med vår starka personalpool kan vi erbjuda effektiva men framförallt kvalitativa lösningar när det kommer till Action Marketing och B2C-kampanjer. Sommaren 2019 blev vår kampanj i Almedalen med Coca Cola-varumärket Honest utsedd till ”Veckans överallt”.

Vi är moderna i våra koncept och vi ställer höga krav på vår personal att vara varumärket. Eftersom vi alltid jobbar med vår egna personal har vi goda förutsättningar till omfattande varumärkes- och kampanjutbildning.

Vi bygger även monter- och utställningskoncept för våra kunder där kunden själv är mer ansvarig för själva bemanningen.

Vi tillför maximal kundnytta genom att ta helheten;

• Framtagning av koncept och/eller kampanjidé.

• Förpackning och design av exempelvis monter, kläder, cyklar etc.

• Bemanning och utbildning av personalen. Och själva genomförandet.

• Löpande uppföljning och kampanjledning för att under uppdragets gång maximera nyttan.

Vill du veta mer?

Event

Webb

I takt med att vi växer, både som byrå och som leverantör till våra kunder, ställs högre krav på innehållet i vårt erbjudande. Under 2018 påbörjade vi en digitalisering med fokus på att bygga eventsajter och att skapa en effektiv lösning för att uppdatera allt foto mot rörlig bild.

Idag har vi en marknadsavdelning inhouse som dels tar hand om vår egen kommunikation men framförallt arbetar för och till våra kunder. Vi har producerat ett hundratal eventsajter där vi tar hand om all deltagarregistrering och administration. Till en del skapar vi grafiska profiler specifikt för just det eventet eller kampanjen och till andra bygger vi designen utifrån kundens egna brandbook. Vi bygger på med rörligt innehåll och tar sedan det grafiska vidare till själva genomförandet med fysisk produktion så som skyltar, backdrops etc.

När det kommer till eventsajterna tar vi även hand om all support. Vi hanterar deltagaradministration, kommunikation genom utskick och film, valstyrda scheman på individnivå, smarta funktioner som mentometer och deltagarintegration i möten och mycket mer. Dessutom kringtjänster som anmälningssupport både via telefon och mail.

Den här utvecklingen maximerar vårt erbjudande och kundnyttan genom att:

• Ni kan driva de delar som ligger runt om event och kampanjer genom både design, produktion och administration.

• Det lyfter deltagarnas uppfattning om eventet eller kundernas inställning till kampanjen.

• Det sparar väldigt mycket tid för våra kunder.

• Plattformen ger en möjlighet att vara mer långsiktig, dels genom uppföljning men också genom fortsatt kommunikation med deltagarna och igenkänning inför nästa event.

• Det digitaliserar och moderniserar något så traditionellt som möten.

Vill du veta mer?

Event

Design

Att vara en modern eventbyrå innebär digital integration och modern konceptutveckling. Vi har en designavdelning inhouse som är experter på att digitalisera event och ta fram koncept som på riktigt är framåtlutade, både som idé men också i presentation och genomförande.

Efterfrågan på våra digitala tjänster ökar i rasande fart och idag producerar vi väldigt mycket material till våra kunder. Vi har byggt grafiska profiler för event till exempelvis Bonnier News Sales, Kindred och H&M. Bolag som såklart har egna resurser för design men ändå väljer att lägga designansvaret hos oss.

Vårt helhetsperspektiv för uppdraget gör det lämpligt att lägga även designen hos oss. Det gör att vi kan erbjuda bättre helhet genom en enklare integration med sajter, med fysisk produktion och att bygga ihop det till rörligt material.

Det skapar effektivitet och kundnytta att kunna använda oss som en fullservicebyrå för hela eventet eller kampanjen genom att;

• Kombinationen av att vi både är eventproffs och kommunikationsproffs gör att vi har den kompetens som krävs för att bygga riktigt bra och moderna koncept.

• Att lägga design på oss kommer ge en bättre helhet och en tydligare anknytning till konceptet.

• Ett ambitiöst designarbete skapar igenkänning och möjligheten att bygga långsiktigt kring ett eventkoncept eller en kampanj.
Vill du veta mer?

Event

Vill du veta mer?

Kontakta oss så berättar vi mer.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Feeling idag

Standard
Summer mode
Feeling green