Ett nytt sätt att presentera bostäder

Uppdrag: Sveaviken Bostad är ett nytänkande fastighetsbolag som med stolthet ligger i branschens framkant när det kommer till teknik och som vågar utmana gamla metoder och rutiner. Både bostäderna de producerar samt de tjänster Sveaviken erbjuder sina hyresgäster är banbrytande för en i övrigt ganska tungrodd och konservativ bransch.

När vi träffade Peter Backström som är Förvaltningschef på Sveaviken fick vi briefen: ”Vi håller på att digitalisera allt och behöver en byrå som kan reflektera det även i vår kommunikation. Vi vill visualisera såväl material som funktion och bostäderna i sin helhet – på ett nytt sätt. Vi vill också framhäva de digitala lösningar vi erbjuder för att effektivisera hyresgästernas vardag istället för traditionella portkodslösningar, felanmälningsförlopp och kontaktvägar.”

Idé: Sömlös film med informativa ’popups’, drönarflygning för annorlunda entré, motion graphics för visualisering av digitala funktioner, intron som presenterar städerna projekten finns i samt vinjett och outro i Sveavikens manér.

Resultat: 

”Det blev precis som vi förväntade oss när ni presenterade idén, vi är oerhört nöjda!”

”Det ska ni verkligen ta med er, att det blev precis som ni pitchade, det är ovanligt!” – Peter Backström

 

Produktion: ”Med ett kreativt team som kan sina saker: grafisk design, foto/film, motion graphics, copy och kommunikation lyckades vi riktigt bra med det här uppdraget” berättar Pixine som projektledde uppdraget.

”Vi jobbade tillsammans i teamet där alla fick komma med sin expertis-input om hur vi skulle lösa olika utmaningar och visualiserade slutprodukten tillsammans. Peter och Sveaviken var väldigt nöjda och vi har redan signat nya projekt med dem” fortsätter hon glatt och fortsätter. ”Det är genom utmaningar vi utvecklas, vi har inte gjort den här typen av uppdrag tidigare men med rätt person på rätt plats samt en tydlig målbild kunde vi som team arbeta fram en slutprodukt som var precis det kunden efterfrågade samt det de förväntade sig från vår pitch.”

 

Att växa med uppdragen och utmana både oss själva och våra kunder är en av våra framgångsfaktorer. Problem är bara lösningar vi inte hittat än och vi hittar alltid ett sätt att säga JA!

Nyfiken?

Kontakta oss så berättar vi mer.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Feeling idag

Standard
Summer mode
Feeling green