146 599

  • Serverade gäster

Fika?

Hur kan vi hjälpa dig?

+468 – 410 367 90 hej@konceptochevent.se
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Vi uppdaterar vår studio – igen!

Förändringar och förbättringar

Vi har nu haft vår studio på plats i sju månader och det är mycket som skiljer sig från starten genom konstanta förändringar och förbättringar av både större och mindre slag. Nu gör vi en omfattande uppdatering som innebär att vi får en helt ny miljö att genomföra livesändningar eller spela in i. Den nya miljön kan fungera som en förlängning till de befintliga eller komplettera genom att användas som en tredje miljö.

Hög funktionalitet och samtidigt låg tröskel

Att bli med studio var något som vi övervägde länge och noga. Vi funderade på över vilken horisont vi kunde räkna med beläggning, vilken budget vi skulle avsätta, vad våra kunder ville ha för funktionalitet och framförallt hur erbjudandet skulle se ut. Vi vill påstå att vi fortfarande har den mest flexibla studion av alla då den dels kan bokas med låg tröskel in för exempelvis ett enklare webinar men samtidigt verkligen axla större och mer omfattande produktioner.

Möjligheten att förnya sin studioproduktion

Vi har satsat mycket på ljussättningen sedan start, både genom scenljus men lite extra på miljöbelysningen, vilket har varit ett vinnande koncept då det skapar stora möjligheter att förändra och förnya. Från oss kan man sända sitt digitala event och spela in många olika innehåll och material i varierade syften och samtidigt känna att det skiljer sig mellan studioproduktionerna.

 

 

Den här gången gör vi de största uppdateringarna hittills

• Vi har adderat fler kameror så att det nu ingår hela 4 st, något vi är ensamma om att inkludera i vårt grunderbjudande.

• Vi har uppdaterat till en större bildmixer som gör att vi kan göra snyggare bild-i-bild-produktioner, det är effektivt och snyggt exempelvis när fler (eller alla) talare är med via länk. Bildmixern har också stöd för upp till 8 kameror om man önskar att addera ännu fler.

• Som talare kommer du nu hela tiden kunna se vilken kamera som ligger live då vi installerat ett så kallat Tally-system.

• Vi har öppnat upp en tredje miljö som antingen kan användas som en enskilt större miljö än tidigare, eller i kombination med våra sedan tidigare befintliga miljöer.

• Den tredje miljön får en bakgrund bestående av en bakbelyst glasvägg som lyses upp av 8 st LED-bars, den får också en 3 m bred skärm i 32:9 format vilket möjliggör ett extra snyggt grafiskt innehåll.

• Vi har installerat all belysning direkt i taket och skapat mer golvyta att använda både i bild men framförallt för att få bättre kameravinklar. Vi har också ökat frontljuset ytterligare för att ge ett ännu jämnare ljus i alla miljöer.

• Som pricken över I:et har vi dessutom lagt in ett svart vinylgolv som lyfter hela produktionen i kombination med all vår belysning.

 

 

Lösning för att hålla stämmor digitalt

Utöver dessa korrigeringar har vi även tagit fram en lösning för att hålla digitala stämmor. Vi har byggt en plattform som är en kombination av två lösningar, dels är det samma snygga och prydliga grund till en eventplattform vi alltid använder för att upprätta identitet för aktiveringen och för att sprida information till deltagarna osv. I det här fallet bäddar vi även in en röstningslösning speciellt framtagen för just stämmor. I plattformen legitimerar man sig med BankID och det finns många olika möjligheter att justera villkoren för olika voteringar och publicera agendor och motioner.

Mer eller mindre en helt ny studio

Det är med andra ord så är det nästan är en helt ny studio vi nu presenterar men fortfarande (jämför oss gärna) till samma oslagbara pris. För oss är alltid erbjudandet viktigt och att vi tar ansvar för affären och våra kunders budget, därför gör vi smarta installationer som är enkla att jobba med. All bildyta bygger på 16:9-format för att det ska vara enkelt att skapa bra material och den omfattande belysningen gör att vi med befintlig utrustning kan sätta unik prägel för varje produktion.

 

 

Större produktion eller enklare webinar

Vi har också olika steg för bokning av heldag och även halvdag vilket ganska många väljer att inte erbjuda. Dessutom har vi vår enkla webinarlösning med en kamera, 75″ bildstöd och 4 headmics till ett riktigt konkurrenskraftigt pris. Helt enkelt en studio för alla och framförallt för alla event, eller i alla fall nästan alla, stora som små. Vi vill att våra kunder ska komma till oss med sina förfrågningar oavsett om det gäller en omfattande produktion eller ett enklare webinar eller business update. Har man behov av en större studio med mer golvyta, vilket egentligen är vår enda begränsning, jobbar vi med flera olika partners utvalda för att passa väl ihop med vårt erbjudande och vad vi står för.

 

 

Konferenser, kundevent eller employer branding-aktiviteter

Som kund ska du känna att vi på Koncept & Event är din totalleverantör för digitala event och produktioner. Konferenser, kundevent, stämmor, webinarier, employer branding-aktiviteter, ja allt du kan tänka dig. Vi jobbar såklart också med era koncept i sig och producerar innehållet genom vårt produktionsteam för eventprofiler, presentationer, namnskyltar, loopar, intro-filmer och  förinspelade intervjuer och inslag.

Välkommen på digital visning

Hör av dig för att boka en digital visning av vår studio så kopplar vi upp oss på ett webmöte och visar dig runt bland våra senaste uppdateringar av miljöerna, tekniken och funktionaliteten. Välkomna!

Vill du veta mer?

+4670 – 818 27 88
niklas@konceptochevent.se

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Senaste artiklarna

Platsannons: Back Office Manager

13 maj, 2021 / Som ansvarig för vår Back Office-avdelning har du en mångfacetterad roll, på vår byrå är arbetsuppgifterna väldigt varierade och alla projekt ser olika ut....

Platsannons: Graphic Designer

12 april, 2021 / Då vi som byrå är under transformation med siktet mot ett utvecklat erbjudande för kommunikation och produktion är vårt Content Production-team en mycket central del av bolaget. Istället för att enbart skapa upplevelser som vi traditionellt gjort fokuserar vi nu även på produktion av kommunikationsmaterial....

Vi uppdaterar vår studio – igen!

10 mars, 2021 / Nu gör vi en omfattande uppdatering som innebär att vi får en helt ny miljö att livesända eller spela in i. Den nya miljön kan fungera som en förlängning......

Vill du veta mer?

Kontakta oss så berättar vi mer.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Feeling idag

Standard
Summer mode
Feeling green
×

Vi bjuder på fika!

Vill du veta mer om Koncept & Event, söka jobb hos oss eller bara träffa vår vakthund Coco? Hör av dig så ses vi på en fika på vårt kontor!


  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
×
+468 – 410 367 90
hej@konceptochevent.se
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.