143 639

  • Serverade gäster

Fika?

Hur kan vi hjälpa dig?

+468 – 410 367 90 hej@konceptochevent.se

Vi ville digitalisera våra event – slutade med en marknadsavdelning

Eventplattform

Event eller möten som fenomen är ju i sig kanske det mest analoga som existerar i dagens värld. Att träffas, fysiska individer emellan, kunna skaka hand eller dela ut en kram. När utvecklingen går mot interaktiva och digitala plattformar där användarna erbjuds lösningar utan fysisk interaktion människor emellan, så finns det ändå något fint med det klassiska mötet.

Det är viktigt att värna om och jag personligen tror att det kommer bli viktigare och viktigare i takt med att digitaliseringen minskar just den mänskliga interaktionen. Jag tror att det är viktigt för tilliten och för att bygga relationer, för att göra affärer med kunder, eller för att få ut maximal prestation av sitt team. Ingen köper av någon den inte gillar och ingen anställd går en extra mil för en chef den inte motiveras av. Där kommer det fysiska mötet fortsatt vara väldigt viktigt.

Samtidigt kände vi såklart att vi i den värld vi verkar i måste använda så mycket digitala hjälpmedel som möjligt för att effektivisera och modernisera vårt erbjudande. Vi började titta på olika tekniska lösningar och hittade till sist ett verktyg och en partner som förstod vad vi ville göra och på vilket sätt vi ville göra det. Vi ville bygga eventplattformar för våra kunder på ett skalbart sätt och med låg tröskel. Detta för att kunna erbjuda kraftfulla lösningar för stora konferenser och möten med väldigt många deltagare och mycket logistik men också för att vår plattform skulle vara användbar för mindre event.

För lite drygt ett år sedan rullade vi ut vår första eventsajt, den byggdes till en stor mässa vi arrangerade. Vi hanterade anmälan, informationsflöden, bordsplaceringar, individanpassade scheman, hotellinformation och även en form av digital marknadsföringsplats för utställarna. Som ett brev på posten blev vi även tvungna att leverera design för hela plattformen vilken också blev en grafisk profil för hela mässan som genomsyrade alltifrån utskick till fysisk print och dekor på plats.

Ungefär ett år senare har vi nu byggt ett femtiotal sajter där vi hanterar deltagaradministration, kommunikation genom utskick och film, valstyrda scheman på individnivå, smarta funktioner som mentometer och deltagarintegration i möten och mycket mer. Dessutom kringtjänster som anmälningssupport både via telefon och mail och framförallt väldigt mycket design i form av grafiska profiler men också en hel del film.

Det har faktiskt blivit så mycket av det sistnämnda att det har gett oss möjligheten att bygga en hel marknadsavdelning som både driver vår egna kommunikation med utskick, kampanjer och hemsida men framförallt som driver våra kunders kommunikation kopplat till event och kampanjer. Det senaste året har vi gjort grafiska profiler till kunder som Kindred, Bonnier News Sales och Friskis & Svettis. Vi har även gjort filmer till, UC, Fastighetsägarna och Business Event Network. Nu under hösten 2019 har vi även gjort våra första uppdrag som enbart bestått av kommunikation.

Den 1a oktober tillträdde vår tidigare konsult Fredric Gustafsson tjänsten som Marknadschef, det jobb han gör och den avdelning han håller på att bygga kommer ge oss fantastiska krafter att ta oss an en helt ny typ av uppdrag samtidigt som vi verkligen utvecklar vårt erbjudande mot befintliga kunder. Den här utvecklingen har satt oss i en helt ny position och känslan är att vi har blivit väldigt mycket bättre på den här korta tiden. Vi ser fram emot att utvecklas med Freddie men kanske framförallt mot att utveckla vårt kunderbjudande tillsammans med honom. Fredric, välkommen till oss!

 

Vill du veta mer?

+4670 – 818 27 88
niklas@konceptochevent.se

Senaste artiklarna

Intervju: Moa Sarstedt, Project Manager

10 februari, 2020 / "Sex månader går verkligen snabbt, speciellt då jag kastades in i hetluften direkt i och med julperioden. Det var ca 80 julfester som skulle genomföras på ett fåtal veckor och ja, det var svettigt men också bra för det är så jag trivs och utvecklas."......

Årskrönika: Bättre kan vi!

19 december, 2019 / I början av nästa år tävlar vi om diverse utmärkelser och om vi vinner kommer vi såklart berätta högljutt om det, för det är så det kommuniceras i vår bransch. Jag kan inte undgå att tänka; undra vem som egentligen bryr sig?...

Story: We’re hiring! Alltid.

4 december, 2019 / Att anställa brukade för mig vara något som bara handlade om pengar och om vi hade råd. Idag är mitt tankesätt helt annorlunda och jag ser det snarare som att......

Vi söker Project Manager/Content Creator

2 december, 2019 / Vi söker nu fler personer som vill arbeta med oss på vår eventbyrå. Rollen som Project Manager/Content Creator innefattar bland annat att genomföra och utvärdera våra evenemang för både nya och befintliga kunder......

Artikel: Vår existens härstammar ifrån juleventen

20 november, 2019 / Den klassiska julfesten är en vattendelare i många avseenden. Det finns en del eventbyråer och arrangörer som kort och gott säger ”vi gör inte julfester”. Den klassiska julfesten är också något som många beställare lägger väldigt mycket......

Vill du veta mer?

Kontakta oss så berättar vi mer.

Feeling idag

Standard
Winter mode
Feeling green
×

Vi bjuder på fika!

Vill du veta mer om Koncept & Event, söka jobb hos oss eller bara träffa vår vakthund Coco? Hör av dig så ses vi på en fika på vårt kontor!


×
+468 – 410 367 90
hej@konceptochevent.se