Bland våra nya kunder finns Digital Workforce, en av de ledande aktörerna inom intelligenta automatiseringstjänster, som fortsatt utbildat och bearbetat sin marknad genom att bland annat ställa om till digitala event.
Strategi för live-event
Tillsammans har vi satt upp en kommunikationsstrategi med fokus på webinar, där en första livesändning genomfördes under hösten 2020 följt av en andra sändning planerad Q1 2021, till vilka Digital Workforce skulle bjuda in befintliga kunder och potentiella nya kunder.
Säkra upp och analysera innehållet
Förutom att innehållet och den tekniska leveransen såklart var prio, för att nå ut med sitt budskap och upplevas som den framtida partnern, var analysen av deltagaren också viktig. Med träffsäkra plattformar kan vi analysera vad tittaren är mest engagerad av och vem som är intresserad av att veta mer, vilket sedan skulle ligga till grund för nästa produktion.
Förädla eventets innehåll och förläng effekten av din kommunikation
I efterproduktionen, från första livesändningen, producerade vi en SoMe-video för kunden att dela på sociala medier med målet att få fler tittare till nästkommande webinar. Möjligheterna att jobba vidare med det inspelade materialet från ett digitalt event är många, se videon från just det här uppdraget nedan.