I februari producerade vi tillsammans med Arrowhead Game Studios ett maxat releaseparty för spelet Helldivers 2. Med K-Märkt Garnisonen som spelyta samlades 460 gäster för att dyka ner i Helldivers rymdvärld.
Kvällen kickstartades med eventets signaturfördrink – en färgstark skapelse i gult som serverades med spelets logotyp på ytan. Kvällens meny bestod av god plockmat utspridd på olika matstationer – alla utformade efter spelets ”Mass Halls”. Där bjöds på allt från råbiff till 3D-printat kött!
Även om hela lokalen med sin ledbelysning, golvrök och hängande tygvepor hade tydliga kopplingar till spelet valde vi även att ta in ett fotobås med green screen-teknik där gästerna slängdes rakt in i Helldivers universum.
Under hela kvällen gjorde Act Of Emotion tre scenshower där publiken bjöds på en visuell show med LED-effekter, speglar, rök och laser. Mellan akterna spelades livemusik av vår DJ som fick alla släppa loss på dansgolvet!
Naturligtvis behöver en spelrelease även möjlighet till att testa själva spelet så därför byggde vi upp en kombinerad mingel- lounge- och gamingyta i lokalen. Där hängde vi upp stora skärmar på trosställningar och möblerade med soffor och lysande sittkuber för den ultimata spelupplevelsen.
Detta event var inte bara en releasefest; det var också en härlig sammankomst där gäster från hela världen fick chansen att mötas och fira den enorma succé som spelet snabbt blivit.
Helldivers 2 tog 8 år att utveckla och redan på de två första veckorna efter att det släpptes hade det köpts av över 3 miljoner användare vilket också gjorde Arrowhead Game Studios till en av världens största game studios!
Under hela projektet arbetade vi nära kunden för att ta fram precis det konceptet som de sett framför sig. Det lyckade utfallet visar på att när kreativa sinnen går samman kan magi uppstå – både inom och utanför spelvärlden!